جام جم آنلاین از شرایط جوی کشور در تعطیلات عید فطر گزارش می‌دهد

باران در شمال غرب | شمال آفتابی است؟ | بارش‌های گسترده در راه است

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید: در تعطیلات عید فطر شاهد وقوع بارش‌هایی در مناطق شمال غرب کشور خواهیم بود و از دوشنبه هفته آینده نیز سامانه‌ای فراگیر و گسترده در کشور فعال خواهد شد.
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا می‌گوید: در تعطیلات عید فطر شاهد وقوع بارش‌هایی در مناطق شمال غرب کشور خواهیم بود و از دوشنبه هفته آینده نیز سامانه‌ای فراگیر و گسترده در کشور فعال خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۰۴۴۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، کم نیستند شهروندانی که برای تعطیلات عید فطر برنامه‌‌ریزی کرده‌اند و می‌خواهند از این چند روز تعطیلی نهایت بهره را ببرند. در این بین برخی تصمیم به مسافرت  گرفته‌اند.

این درحالی است که بررسی نقشه‌های هواشناسی نیز از این حکایت دارد که به احتمال زیاد استان‌های ساحلی و شمالی کشور در تعطیلات عید فطر آفتابی خواهد بود. اما لازم به یادآوری است که برخی استان‌ها در نیمه غربی کشور بارش باران و وزش باد را تجربه خواهند کرد.

بارش در شمال غرب

بارش در شمال غرب کشور | شمال آفتابی است؟ | بارش‌های گسترده از دوشنبه آینده

صادق ضیاییان، رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی در تعطیلات عید فطر به جام جم آنلاین می‌گوید: بررسی‌ نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در روز پنجشنبه پیش‌رو در نیمه شمالی آذربایجان غربی و استان کرمان‌ بارش‌هایی را شاهد خواهیم بود.

آن طور که او توضیح می‌دهد‌ سایر مناطق کشور در روز پنجشنبه پیش‌رو پدیده جوی خاصی را تجربه نخواهند کرد. البته ممکن است،  شهروندان دربرخی مناطق وزش باد را شاهد باشند.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی در روز جمعه نیز عنوان می‌کند: در این روز شاهد بارش‌هایی در شمال غرب کشورخواهیم بود.

به گفته ضیاییان روز جمعه شهروندان در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ‌اردبیل، کردستان و زنجان بارش‌هایی را تجربه خواهند کرد.

البته به نظر می‌‌رسد شدت بارش‌ها‌ در جنوب آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بیشتر خواهد بود. اما در کل شهروندان در سایر مناطق کشور بارش‌های خفیف‌تری را تجربه خواهند کرد‌.

او درباره اینکه آیا بارش‌های جمعه در آذربایجان غربی و شرقی سیل آسا خواهد بود؟ نیز می‌افزاید: شهروندان باید احتیاط لازم را انجام دهند و ‌ به بستر رودخانه‌ها نزدیک نشوند، چون بارش‌های بهاری بیشتر بعد از ظهرها اتفاق می افتد و شدت و مدت آن زیاد است. به همین دلیل خیلی زود‌ روان آب‌‌ در‌ مسیل‌ها جاری می‌شود و ممکن است در مدت کوتاهی سبب ایجاد خطراتی شود‌.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی در شنبه آینده نیز توضیح می‌دهد: برای روز شنبه بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای را ‌در اصفهان‌، خراسان رضوی، مازندران و قزوین خواهیم داشت.

به گفته او بیشتر این بارش‌ها در ساعات بعد ازظهر اتفاق خواهد افتاد.

ضیاییان درباره شرایط جوی در ‌یکشنبه آینده نیز می‌افزاید: در این روز نیز بارش‌های خفیفی را در استان‌های زنجان، قزوین، کردستان، مرکزی، کرمانشاه و ایلام خواهیم داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی در استان‌های شمالی نیز بیان می‌کند: در تعطیلات عید فطر‌ ‌آسمان استان‌های ساحلی دریای خزر‌ شاید صد درصد آفتابی نباشد. اما میزان بارش‌ها در این مناطق بسیار ناچیز خواهد بود‌.

فعالیت سامانه بارشی فراگیر از دوشنبه آینده

بارش در شمال غرب کشور | شمال آفتابی است؟ | بارش‌های گسترده از دوشنبه آینده

کارشناسان سازمان هواشناسی معتقدند براساس نقشه‌هایی که این روزها در دسترس است، بارش گسترده‌ و فراگیری را در تعطیلات عید فطر شاهد نخواهیم بود. اما به نظر می‌رسد که از روز دوشنبه هفته ‌آینده سامانه‌ای فراگیر در کشور فعال خواهد شد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در این باره توضیح می‌دهد: ‌سامانه‌ای که سبب بارش فراگیر و ‌گسترده در کشور شود‌ از روز دوشنبه فعالیت خود را در نیمه غربی کشور شروع خواهد کرد.

آن طور که او توضیح می‌دهد تحت تاثیر این سامانه بارش‌های شدیدی ‌ در استان‌های ‌آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و اردبیل اتفاق خواهد افتاد. افزون بر این شهروندان در مناطقی مانند‌ همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌ وبختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز روز دوشنبه بارش‌هایی را تجربه خواهند کرد.

ضیاییان درباره دقت‌ پیش‌بینی شرایط جوی در روزهای پیش‌رو نیز یادآور می‌شود: با توجه به اینکه در فصل بهار قرار داریم، تغییر سریع نقشه‌های هواشناسی ممکن است، قدری این پیش‌بینی‌ها را تغییر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها